Život nije posao, ali nemojte krivo shvatiti – Crtice iz poduzetničkog života

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kolumna: S MARIJANOM KROZ PODUZETNIŠTVO

Autorica: Marijana Glavaš
Menadžerica u malom poduzetništvu

 

Život nije posao.
Barem ne bi trebao biti.
Posao je dio naših života.

Ljudi rade puno, rade sve više.
Takav tempo nam se nameće u današnje vrijeme.

Mnogi nastoje pronaći posao koji će im omogućiti slobodu i ravnotežu između posla i života.
S tom idejom ulaze i u poduzetništvo.
Smatraju da će život biti puno lakši ako postanu vlastiti šefovi.
Opušteniji.
Jednostavniji.
Slobodniji.

Je li to uistinu tako?
Pa zapravo i nije.
Poduzetništvo nije takvo.
Nije ni lako ni opušteno ni jednostavno, barem ne na početku.

Raditi za sebe je jedna od najteža karijera koju možete izabrati.
Treba vam i hrabrosti i odvažnosti i ludosti….

To je na početku tako.
Ako ste uporni, dosljedni, kreativni, odgovorni te uspijete i povećate poslovanje, tek tada možete doći do slobode i bezbrižnog života.
Čisto da bude jasno.

Ako u poduzetništvo ulazite s mišlju da nećete morati puno raditi, u zabludi ste.
Morat ćete puno raditi, ali da, sami ste svoj šef, to je istina!

 

 „Moj današnji ured“

Često na društvenim mrežama ljudi stavljaju fotke „moj današnji ured“.
Danas ovdje, sutra ondje.
Danas u parku, sutra na plaži, livadi…

Meni ured ne može biti ni šuma ni livada ni plaža…
Mogu ja laptop ponijeti na plažu.
Mogu i u šumu!
Ali, zašto će mi?
Ili ću raditi ili ću odmarati.
Ako ga ponesem, niti ću raditi, niti ću odmarati.
Nekvalitetno i jedno i drugo.
Istini za volju.

Ako mislite da poduzetnici stalno uživaju i rade na plaži, parku, livadi… u krivu ste.
Stvari nisu uvijek onakve kakvima se čine!

 

Treba znati s vremenom

Ako ste neorganizirani, ne znam koliko je poduzetništvo za vas.
U poduzetništvu treba znati organizirati sve, počevši od vremena na dalje…

Vrlo je važno znati organizirati svoje vrijeme. (I ne samo u poduzetništvu :))
Ako u tome uspijete, imate izglede da budete sretan poduzetnik.

Treba znati kako raditi manje, a ostvarivati više…
Treba znati kako trošite svoje vrijeme.

Trebamo nastojati smanjiti trošenje vremena na svakodnevne „sitne“ poslove koji kradu vrijeme, a koje moramo obavljati kako bi posao funkcionirao (telefonski razgovori, odgovaranje na e-mailove…)
Posvetiti više vremena prioritetima.
Posvetiti više vremena ostvarenju planova i postavljenih ciljeva.

Slobodno vrijeme je vrlo važno.
To je vrijeme kada se trebamo odvojiti od posla.
Napuniti baterije kako bismo bili zdraviji i sretniji.
Ako zanemarujete slobodno vrijeme, velike su šanse da ćete „izgoriti“.

Kad ste odmorni, bit ćete efikasniji, zadovoljniji, a bit će zadovoljniji i vaši klijenti.

Radite, odmarajte; uspostavite neku ravnotežu.
Definirajte ciljeve na temelju svojih strasti i planova i uživajte u svom poslovnom putu!

 

A ima i onih koji bi nam organizirali vrijeme

I tako ja nedavno na jednoj edukaciji, zove potencijalna klijentica.
Sugerira da mi nije baš pametno izlaziti iz ureda i hodati po edukacijama.
Alooooo teta, a poduzetništvo, a sloboda kreiranja vremena….
… a da i ne spominjem vođenje brige o svom, a ne tuđem životu….

Sto ljudi, sto ćudi!

Foto:  Ingram Image

Share.

komentirajte

5 × 3 =