Put koji vodi do poslovnog poraza

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kolumna: NA PAUZI S DUBRAVKOM ŠIMUNOVIĆ

Autorica: Doc. dr. sc. Dubravka Šimunović
Profesorica na Zdravstvenom Veleučilištu

 

U poslovnom svijetu osim uspjeha, sve češće je prisutan neuspjeh. Neuspjeh pojedinca, skupine, firme. Razlozi su različiti. Većina će reći da je teško poslovati u vremenu kada je politika tržišta nepredvidljiva, kada poslovanje ovisi o nizu sporednih faktora koji mogu otežati i onako teško poslovanje.

Otkrijmo razloge lošeg poslovanja

Firma može otići u stečaj u vrlo kratkom razdoblju zbog loše uprave koja sustavno vodi poslovanje u propast, neovisno o tržišnim uvjetima. Nitko ne voli razmišljati o porazu, ali poznavati neke od putokaza koji vode k propasti može biti vrlo korisno.

  1. Nepoznavanje resursa – Poznavanje vlastitih resursa kroz prednosti i nedostatke je imperativ uspješnog vođenja ustanove, grupe, pojedinaca. Često se dešava da šefovi ne žele priznati svoja ograničenja. Ponekad je „ego-triper“ samo ubojit jer nas potiče da želimo pokazati sposobnosti koje nemamo ili nismo izgradili.  
  2. Potreba za uspjehom – Promaknuće, veći dohodak u situaciji kada ne postoje opravdani uvjeti mogu rezultirati poslovnim porazom.
  3. Snage i slabosti – Loša samoprocjena snaga i slabosti u poslovanju mogu ubrzati proces poslovnog neuspjeha.
  4. Nesposobnost voditelja – Za većinu zaposlenika je frustrirajuće i ponižavajuće surađivati s nesposobnim voditeljom. U tom slučaju posao može biti nepodnošljiv.
  5. Nesposobnost osoblja – Ispravan stav, entuzijazam prema poslu odlike su koje se teško mogu naučiti. Zaposliti najbolje osobe i dobro ih platiti je put kojim koračaju uspješne vođe.
  6. Podjele – Jedan od puteva kojim tvrtke mogu galopirajućom brzinom doći do neuspjeha je nesklad između uprave i zaposlenika. Podijele među zaposlenicima na podobne i nepodobne, poslušne i neposlušne jedan je od instant rješenja koji vodi do kraha.
  7. Pomanjkanje discipline – Ako voditelj nema dovoljno samopouzdanja i nema viziju, cijeli tim će vrlo brzo zaglibiti.
  8. Autoritet – Zdrav autoritet znači jasno definiranje zadanih dužnosti, čime se izbjegava stvaranje kaosa na dnevnoj bazi. U protivnom, neuspjeh je osiguran.

Ako poslodavac i zaposlenici nemaju specifične vještine koje traži radno mjesto, ako nisu svjesni svojih snaga i slabosti, ustanovu, firmu, radni kolektiv u vrlo kratkom vremenu čeka katastrofa ili poslovni poraz neovisno o veličini kapitala kojom raspolažu.

Foto: StarFlames, Pixabay

Share.

komentirajte

three + 18 =